• recomandari pentru diferite tipuri de uzura si defecte ale anvelopelor
  • intrebare quiz uzura anvelope foto michelin

Toate semnele de uzura ale anvelopelor impun verificarea acestora de catre un specialist. In urma inspectiei, el iti va spune daca anvelopa mai poate fi reparata sau daca trebuie sa iti cumperi una noua.

Flancul sau banda de rulare deformata, diverse tipuri de rupturi sau taieturi, vibratiile anormale sunt cateva tipuri de semne care te duc cu gandul ca ai nevoie de asistenta unui profesionist in domeniu.

Iata mai jos, concret, semnele de uzura si alte defecte ale anvelopelor:

(foto si informatii: Michelin)

1. Uzura de „paralelism”

uzura de paralelism la anvelope

Cum o recunosti?

Uzura pe toata latimea anvelopei, cu creste la nivelul nervurilor sau blocurilor de profil.

Cauza posibila: geometrie incorecta

Recomandare: Anvelopa mai poate fi folosita doar daca indeplineste prevederile legale. Refacerea geometriei conform indicatiilor.

2. Uzura „centrala”

uzura centrala anvelope

Cum o recunosti?

Uzura mai pronuntata in zona centrala a benzii de rulare in comparatie cu zona umerilor.

Cauza posibila:

Rulare la presiune prea mare.

Recomandare: Verifica si regleaza presiunea „la rece” in conformitate cu indicatiile constructorului.

3. Uzura „la umeri”

uzura la umeri defecte anvelope si recomandari

Cum o recunosti?

Uzura mai pronuntata la nivelul umerilor spre deosebire de zona de mijloc a benzii de rulare (uzura rotunda).

Cauze posibile: rulare la o presiune prea mica si/sau suprasarcina.

Recomandare: Identifica motivul pierderii presiunii si corecteaza.

4. Uzura neregulata

uzura neregulata anvelope sfaturi service

Cum o recunosti:

Uzura neregulata, pe portiuni.

Cauze posibile: geometrie incorecta, suspensii uzate.

Recomandare: Daca anvelopa nu produce vibratii, mai poate fi folosita. Verifica geometria si suspensiile.

5. Desprinderea la nivelul coroanei

desprindere coroana cauciucuri

Cum o recunosti?

Desprinderea totala sau partiala a benzii de rulare.

Cauze posibile:

  • rularea la presiune prea mica sau cu o sarcina prea mare;
  • echiparea care nu respecta indicatiile producatorului sau distribuitorului anvelopei – indice de sarcina/viteza;
  • oxidarea structurii metalice interne din cauza taieturilor sau altor tipuri de accidente suferite de banda de rulare.

Recomandare: Achizitioneaza o alta anvelopa si verifica presiunea conform indicatiilor producatorului/distribuitorului/specialistului din service.

6. Diverse tipuri de deformari

deformari anvelopa la impact

Cum le recunosti?

Umflaturi, protuberante, cu sau fara urme de impact.

Cauze posibile:

Ruperea accidentala a unuia sau mai multor corduri din carcasa ca urmare a:

  • impactului cu un obstacol (groapa, trotuar);
  • ciupirea flancului intre janta si un obstacol;
  • presiune prea mica si/sau suprasarcina.

Recomandare: Cumpara o alta anvelopa si verifica starea jantei.

Rularea la o presiune scazuta duce la deformarea anvelopei si la deteriorarea ireversibila a pneului.

Iata alte semne de uzura ale anvelopelor si defecte – consecinte ale rularii la o presiune prea mica:

– incretirea stratului interior;

incretirea carcasei defecte probleme anvelope
– dislocarea partiala sau totala a stratului interior;

dislocarea stratului interior
– pierderea totala sau partiala a benzii de rulare;

pierderea partiala sau totala a benzii de rulare defecte anvelope sfaturi specialisti
– rupturi circulare in pliuri.

desprindere circulara a pliului carcasei anvelopa

Uneori remarcam si un tip de uzura circulara a flancului, ce are ca rezultat un contact prelungit al flancului cu solul.

uzura circulara anvelopa

Ai probleme cu anvelopele? Observi semne de uzura si nu mai poti folosi produsul la capacitatea lui maxima?

Suna-ne si te ajutam!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

 

Ne puteti urmari si da Like pe: