Continuam seria sfaturilor pentru intretinerea anvelopelor cu un post despre verificarea regulata a presiunii din anvelope.
Desi unii soferi considera ca elementul cel mai important al unui vehicul este motorul, putem spune ca anvelopele au o importanta cruciala in functionarea optima a unui vehicul, indiferent de dimensiuni sau de scopul utilizarii.

Pentru a evita orice eveniment neplacut pe traseu, este necesar – pe langa alte masuri de siguranta – sa verifici, regulat, o data la doua saptamani, starea cauciucurilor si presiunea din pneuri – inclusiv starea rotii de rezerva. Iti recomandam sa beneficiezi de o inspectie profesionista, de cate ori ai ocazia, intr-un service profesionist. De ce sa soliciti analiza unui expert? Pentru ca exista situatii cand defectiunile anvelopei nu sunt evidente, dar pot fi depistate la un examen amanuntit.

Monteaza anvelope de acelasi tip

Evita, pe cat posibil, suprasolicitarea anvelopelor prin viteza excesiva si/sau suprasarcina. Daca, totusi, nu le poti evita, ajusteaza presiunea din anvelope in conformitate cu sfaturile distribuitorului si producatorilor. O presiune prea mica/mult prea mare reduce capacitatea cauciucurilor de a mentine o aderenta corespunzatoare, afecteaza manevrabilitatea si contribuie la uzura asimetrica. Toate aceste efecte compromit siguranta condusului si creeaza pericole indeosebi la viraje.
Cand presiunea din anvelope nu este ajustata in conformitate cu sarcina, temperatura cauciucului creste din cauza flexarii excesive a flancului, situatie in care ne putem astepta la deteriorarea structurii anvelopei din cauza temperaturii excesive.

Pont: Presiunea din anvelope se verifica doar atunci cand cauciucurile sunt reci!

Sursa: Continental

Asa cum am mentionat intr-un post anterior, o atentie deosebita trebuie acordata caii de rulare respectiv adancimii sale a carei limita legala trebuie sa fie de minimum 1,6mm. E o idee buna sa recurgi la o echilibrare regulata a rotilor, in general cand la inlocuirea anvelopelor de iarna cu cele de vara, fiindca este o procedura care, printre altele, diminueaza uzura cauciucurilor.
Cand montezi cauciucurile, asigura-te ca apartin aceluiasi producator si ca au acelasi profil al caii de rulare.

Anvelopele SSR

Pont: Nu achizitiona anvelope a caror origine este necunoscuta, care prezinta semne de uzura sau sunt foarte vechi! Inainte de utilizare, opteaza pentru o inspectie amanuntita a cauciucurilor fiindca unele avarii sunt vizibile abia dupa demontarea anvelopelor de pe jante si inspectarea lor de catre un specialist.

Ideal este sa achizitionezi anvelope de ultima generatie care, in cazul unei avarii te ajuta sa ajungi in siguranta la destinatie si/sau pana la cel mai apropiat service. Printre acestea se numara anvelopele autoportante/SSR (Self Supporting Run-Flat) pe care le regasim la toti producatorii de anvelope premium, inclusiv la Continental. Anvelopele SSR permit continuarea sofatului, dupa o avarie, inca 80 de km, cu o viteza de maximum 80 km/h; sunt compatibile cu jante standard si inlatura necesitatea montarii rotii de rezerva.

La fel de salutare sunt anvelopele ContiPremium Contact 5, cu tehnologia ContiSeal –  un agent vascos dezvoltat de Continental, ce etanseaza din interior perforatiile de la nivelul benzii de rulare.

Datorita ContiSeal, nu mai este necesara schimbarea cauciucului in cazul in care obiectele ascutite de pana la 5mm perforeaza banda de rulare. 80% dintre perforatii sunt sigilate multumita acestei tehnologii.
Vezi intreaga oferta de anvelope de top pe site si alege ce ti se potriveste cel mai bine!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

 

Ne puteti urmari si da Like pe: