caracteristici tehnice anvelope vara iarna all season

Anvelopele pentru turisme, tipuri, caracteristici

Ca proprietar de automobil, este necesar sa stii cat mai multe detalii despre anvelopele pe care le utilizezi zi de zi. Si sa fii la curent cu ultimele noutati din domeniu.
Ce ar trebui sa cunosti despre anvelopele pentru turisme? Iata, mai jos, cateva notiuni de baza care te vor ajuta, printre altele, sa folosesti cauciucurile la capacitatea lor maxima, in mod optim, fara a le deteriora sau a le solicita inutil.

Putem clasifica anvelopele pentru turisme tinand cont de trei factori:

  1. uzura benzii de rulare: se masoara in conditii controlate de rulare a anvelopei; calificativul „100” in acest caz reprezinta standardul de calitate minima;

  2. tractiune: calificativele se acorda cauciucurilor in urma testarii la rularea in linie dreapta si nu in viraje;

  3. rezistenta la temperatura: indica gradul de rezistenta la generarea de caldura.

Dupa tipul turismului, anvelopele se incadreaza in trei categorii:

  • autoturisme;

  • vehicule 4×4;

  • vehicule utilitare.

Anvelopele mai pot fi clasificate in functie de indicele de viteza (anvelope standard, de inalta performanta si de ultrainalta performanta) si, tinand cont de sezonul pentru care au fost concepute, ne putem raporta la anvelope:

  •  de vara;

  • de iarna;

  • all season.

Fara anvelope de iarna pe timpul verii!

Anvelopele de vara sunt proiectate sa asigure o performanta optima la temperaturi de peste 7⁰C si sunt alcatuite dintr-un material compozit de cauciuc mai rigid, ce asigura aderenta si manevrabilitatea atat pe carosabilul uscat, cat mai ales pe cel umed.

Cele de iarna sunt alcatuite dintr-un cauciuc mai moale, cu multiple crestaturi pe banda de rulare, ce ofera o aderenta buna la temperaturi scazute, de sub 7⁰C. Indicii de viteza disponibili sunt inferiori celor ai cauciucurilor de vara.

Pe langa anvelope de vara si de iarna, distribuitorul va poate oferi anvelope all-season – propuse de producatori ca fiind o solutie intermediara al carei avantaj este in primul rand costul mai mic la achizitie, in comparatie cu cele de vara/iarna.

Distanta de franare a vehiculului echipat cu anvelope all-season este, insa, mai lunga atat vara, cat si iarna, comparativ cu anvelopa de sezon.

Cauciucurile all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S si M/S, dar sunt lipsite de marcajul fulgul de nea langa simbolul unui munte – caracteristic doar anvelopelor de iarna.

Anvelopele all-season au amprenta cu o adancime intre cele de iarna (adancime maxima) si cele de vara (adancime minima) si striuri pe amprente la fel ca anvelopele de iarna, dar intr-o proportie mai mica.

Este nerecomandata utilizarea anvelopelor de iarna pe durata verii pentru a evita:

  • distantele de franare mai mari atat pe carosabilul, ud, cat si pe cel uscat;

  • lipsa de precizie la viteze mari;

  • aderenta scazuta pe sosea;

  • instabilitatea in viraje;

  • degradarea mai rapida decat iarna.

Poti creste durata de viata a anvelopelor – cand nu sunt in uz – prin depozitarea lor corespunzatoare intr-un spatiu uscat, curat si racoros si nu in aer liber. Mai mult, anvelopele nu trebuie sa intre in contact cu grasimi, benzina sau alte substante ce pot deteriora cauciucul.

Eliminati orice greutate de pe anvelope, prin ridicarea vehiculului sau prin demontarea lor, daca nu le folositi o perioada de timp mai lunga de o luna. Regulat, recomandam inspectarea lor – in eventualitatea ca trebuie schimbate – in service-ul cel mai apropiat de domiciliul tau, pentru eliminarea oricarei probleme de siguranta.

Drumuri bune!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

Ne puteti urmari si da Like pe: